2008年4月26日

喜有此理


露筍, 學名: 石刁柏(Asparagus), 名字來自希臘語, 解作嫩芽, 百合科天門冬屬。因其嫩莖形似蘆葦的嫩莖和竹筍, 故又稱「蘆筍」, 華北地區還稱它為「龍鬚菜」。每年的四月至六月, 是蘆筍上市的季節。

中醫醫書記載, 性味甘寒無毒, 有清涼降火同利小便的功效。炎夏口乾、運動後口渴、發燒煩渴, 都可吃蘆筍清熱止渴。

蘆筍所含的β-胡蘿蔔素比菠菜多, 也含有豐富的鐵、維他命C、維他命E及葉酸,蘆筍是很好的抗氧化食物, 也是防癌聖品。另外,蘆筍的蛋白質含量很高,有九種必需胺基酸, 其中所含的天門冬醯胺酸, 在體內氮的代謝作用中, 居重要地位,所以,蘆筍有良好的消除疲勞功效。綠蘆筍的尖端,含豐富的維他命A, 清甜爽口。但因含葉酸及核酸, 而核酸會引致尿酸濃度增加, 所以有痛風症的人要少食為妙。

蘆筍本身不宜生吃, 因其表皮味苦, 而且難以消化, 生食後有可能引起腹脹、腹瀉等症狀, 最簡單的烹調方法便是把表皮削掉, 然後用滾水烚熟。通常蘆筍尖的部份叫頭,尾的部份叫腳。蘆筍買回來後先將蘆筍腳切掉(約二吋)再刨去在尖對下二吋開始, 把綠色的外皮刨去(因蘆筍腳及綠色皮較多根), 而且老掉的腳部更難下嚥。

入正題了

星期二, 無賴又出現了

我地去左旺角常悅素食, 食所謂新派素食。打開餐牌, 絕大部份都係炸物, 一點健康感覺都沒有了。我地點左鐵板串燒, 五柳素黃魚及白汁露筍。  

想知我今次點解會先介紹露筍嗎

餸菜全上來, 開始我地晚餐。無賴本身好咀勺, 以前更不愛食蔬菜, 就算肯食, 都要烚好先會食。我諗住食左露筍腳, 留返比較爽脆露筍頭俾佢, 但我一口咬下, 嘩, 老過老雞肉, 根本咬唔開, 無賴見我咁唔高興, 佢即刻話: 等我夾條好食又脆口俾你啦

有冇搞錯, 佢一夾又夾條露筍腳, 仲送我碗上, 跟住來句: 嗱, 呢條包你話好食, 其他果D由我食啦!

真係俾佢吹漲, 有冇搞錯, 我僅係即時發嗔: 原來你想呃我, 將唔好食果D俾晒我

無賴即場傻左, 佢話食芥蘭都係呢個部位最好食喎, 仲好疑惑食我碗上果條露筍腳, 即場反應係..............., 原來呢個傻佬真唔知邊樣至正

這刻鐘, 我地一齊狂笑, 但我心內又泛起絲絲甜





3 則留言: